Länge sedan nu!

Tjoo Elin här!

Jag har inte bloggat i helgen för har varit i Söderhamn och hällsat på kusiner:)
Och igår var internet paj som Matilda skrev i föra inlägget:)
Idag har det varit refla elr Reflektionsdag som det heter;)
Jag började kl 9 och slutade kl 1 :) Först så hade vi en special lärare som hjälpte oss
med saker och så gjorde lekar m.m :) Sedan kl 11 så hade vi lunch och efter det kl 12 så hade vi Ylva-Li i en timme och då tittade vi på film till kl 1 :D När jag kom hem så tog jag och min syrra ned mammas skidor för imorgon är det vindetfriluvsdag (STAVNING) och då ska jag åka skidor i Bruket :)
Sofia vill att jag ska baka kladdkaka så får väll göra det nu för det låter väldigt smarrigt :)

Här kommer bilder och receptet på kladdkakan jag ska baka;)


Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt

Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter

- Låt svalna och servera med grädde eller glass




Jag och Sofia i Värmland :)



Jag när jag dyker ;)



Jag igen ;)



Och sista bilden på mig ;)

Byee ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0